zaterdag 25 april 2015

Recept: Blauwe bessenkoekjes

Hallo allemaal, 
Vandaag heb ik voor jullie een leuke zoete snack. Het was alweer een tijdje geleden dat er een zoet recept op mijn blog verscheen. Nou hierbij dan eens een keer zoete koekjes. Trek er wel iets wat tijd voor uit. Echter ik kan je vertellen dat ze heerlijk zijn!

Algemene informatie:
Type: nagerecht
Aantal stuks: 12
Aantal Kcal: 270
Totale bereidingstijd: 45 minuten 

Ingrediënten: 


  • 100 g boter

    • 200 g witte chocolade
    • 100 g lichtbruine basterdsuiker
    • 50 g suiker
    • 1 ei
    • 200 g bloem
    • 150 g blauwe bessen
    Bereidingswijze:
    1. Verwarm de oven voor op 170 °C. Smelt de boter en hak de chocolade grof. Schenk de warme, maar niet te hete boter in een mengkom. Klop de basterdsuiker en suiker erdoor. Voeg het ei toe en klop tot een luchtig beslag. Klop geleidelijk de bloem erdoor. Spatel de chocolade en bessen erdoor.
    2. Schep met een ijsbolletjestang 12 gelijke bergjes op 8 cm afstand van elkaar op een met bakpapier beklede bakplaat. Druk iets plat. Bak de koekjes in het midden van de oven in ca. 20 min. lichtbruin. Laat 5 min. op de bakplaat afkoelen. Leg op een rooster en laat verder afkoelen.
    BewaartipJe kunt de koekjes 2 dagen van tevoren maken. Bewaar tot gebruik in een luchtdichte trommel.

    Wil je meer informatie over dit recept klik dan hier en ben je op zoek naar een ander recept klik dan hier


    Wil je op de hoogte blijven van mijn nieuwe blogpost klik dan hier en volg mij op Bloglovin. 

    Love You All, 
    xxx

    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten